سلامتی

از کالری و ارزش تغذیه ای سالاد چه میدانید | تغذیه سالم

از کالری و ارزش تغذیه ای سالاد چه می دونین

وقتی سالاد سبزیجات میل می کنین چه ویتامینایی به بدنتون میرسانید سالاد خوردن چه فایده هایی واسه سلامتی بدن داره خوردن سالاد چه تاثیراتی بر بدن می ذاره می خوایم ارزش تغذیه ای مصرف سالاد رو بدونیم بهتره اصول مهم واسه جفت و جور سالاد سالم رو رعایت کنین و از چاشنیای سالم واسه مزه دارکردن اون کمک بگیرین.

۱. حتما از مواد اولیه تازه واسه جفت و جور سالاد سبزیجات استفاده کنین تا سالاد شما عطر و طعم بهتری داشته باشه.

۲. قبل از چاقو زدن سبزیجات، حتما اونا رو به طور کامل خشک کنین تا بافت سالاد و سس شما، شل و آبکی نشه.

۳. اگه می خواین سس رو قبل از سرو روی سالاد بریزین، حتما یه لایه سالاد و یه لایه سس بریزین تا سس به صورت یکنواخت روی تموم قسمتای سالاد پخش شه.

۴. اگه از کنسرو حبوبات واسه جفت و جور این سالاد کمک می گیرین، حتما آب کنسرو رو قبل از مخلوط کردن محتویات اون با سالاد، بگیرین.

۵. اگه سالاد سبزیجات شما شامل گوجه فرنگی است، بهتره از گوجه های گیلاسی استفاده کنین تا سالادتان بیشتر از اندازه آب نیندازد.

۶. اگه سالادتان شامل خیار است، از خیارهای بدون تخمه و قلمی استفاده کنین تا حس دهانی بهتری واسه مصرف کننده ایجاد شه.

۷. اضافه کردن مقدار بسیار کمی از سبزیجات خشک یا تازه و معطری مانند ریحان، شاهی، پونه و نعناع به سس سالاد سبزیجات می تونه عطر و طعم اونو منحصر به فرد کنه.

۸. واسه جفت و جور سالاد سبزیجات، تلاش کنین سبزیایی رو که از نظر بافتی (نرمی و سفتی) به هم نزدیک تر هستن انتخاب کنین و کنار هم بچینید.

۹. اگه قراره سبزیا و صیفیای سفت تری مانند هویج یا کدو به سالاد سبزیجات اضافه شن، بهتره قبل از اضافه کردن اونا به سالاد، کمی گرما شون بدین تا بافت نرم تری پیدا کنن.

۱۰. اضافه کردن پودر شکلای جور واجور مغزها و دانه های خام به سس سالاد افراد لاغر یا بچه های بدغذا، می تونه کالری و ارزش تغذیه ای سالاد رو به مراتب بالاتر ببره.

مصرف این سالاد پیشنهاد می شه به:

اگه جزو آدمایی هستین که نمی تونین سر میز غذا جلوی خودتون رو بگیرین و پرخوری می کنین، پیشنهاد می کنیم این سالاد رو حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از صرف غذای اصلی بخورین. فیبر فراوون موجود در این سالاد، باعث پر شدن معده و ایجاد حس سیری می شه، پس، اشتهای شما به خوردن غذای اصلی و شاید چرب، با خوردن این سالاد، بسیار کمتر می شه. اگه با خوردن این سالاد نفخ می کنین، می تونین کمی زیره رو هم به سس اون اضافه کنین و پوست لوبیاهای از قبل خیس کرده رو قبل از پختن با مالش در دستمالی نرم و نخی، بگیرین تا نفخ اونا کمتر شه.

ارزش تغذیه ای این سالاد یعنی:

هر وعده (حدود ۱ لیوان) از این سالاد شامل ۱۰ گرم چربی (۳ گرم چربی اشباع)، ۳ گرم فیبر، ۱۲ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم پروتئین، ۵۴ میکروگرم فولات، ۱۱ میلی گرم کلسترول، ۳ گرم شکر، ۶۶۳ واحد بین المللی ویتامین A، ۲۸ میلی گرم ویتامین C، میلی گرم کلسیم، ۱ میلی گرم آهن، ۲۴۲ میلی گرم سدیم و ۲۴۷ میلی گرم پتاسیمه.

سلامت

منبع :

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *